Krovininiai automobiliai ir priekabos
Krovininiai automobiliai klasifikuojami pagal paskirtį, įkrovumą, kėbulo tipą, -variklio tipą ir galingumą, ašių skaičių ir pagal kai kuriuos kitus požymius.
Nominalinį automobilio įkrovumą, dirbant keliuose su kieta danga ir grunto keliuose atskirai, nustato gamykla-gamintoja. Nominalinis automobilio ikrovumas parodo maksimalų leidžiamą Įkrovumą.
Pagal nominalini įkrovumą krovininiai automobiliai skirstomi į bortinius (0,5; 1,0; 1,5; 3,0; 5; 8; 16 t) ir balninius vilkikus automobilių bazėje (3; 5; 8; 12 t), turinčius puspriekabes (atitinkamai 6; 10; 16; 25 t).
Savivarčiai automobiliai skirstomi pagal bazinio automobilio įkrovumą (3; 5; 8; 12 t), atitinkamai (2,5; 4,5; 7; 10 t).
Tačiau ši klasifikacija neparanki sprendžiant krovinių vežimo organizavimo klausimus, todėl labiau priimtina praktikoje ši:
ypač mažo įkrovumo – iki 0,5 t;
mažo įkrovumo – 0,5 iki 2 t,
vidutinio įkrovumo – nuo 2 iki 8 t,
didelio įkrovumo – nuo 8 iki 16 t,
ypač didelio įkrovumo – virš 16 t.
Ypač mažo įkrovumo automobiliai paprastai gaminami ant lengvų automobilių arba specialių važiuoklių. Jie skirti smulkiapartijiniams pašto, prekybos kroviniams vežti.
Mažo įkrovumo automobiliai naudojami nedidelei krovinių apyvartai, daugiausia ūkinių prekių, žemės ūkio vidaus ir gyventojų kroviniams vežti. Vidutinio ir didelio įkrovumo automobiliai naudojami masiniams kroviniams vežti, esant didelei krovinių apyvartai.
Ypač didelio įkrovumo automobiliai naudojami sunkiasvoriams kroviniams vežti, stambiuose karjeruose, statybose, atvirose kasyklose, anglies ir rūdos vežimui ir pan.
Ant automobilių, priekabų ir puspriekabių važiuoklių statomi Įvairių tipų kėbulai: bortiniai, platformos, savivarčiai, cisternos, furgonai, panelvežiai, metalovežiai ir t.t.
Bortinė platforma – tai standartinis kėbulas. Automobiliai bei . priekabos su tokiu kėbulu vadinami bendros paskirties standartiniais, o paprasčiau – bortiniu automobiliu, bortine priekaba ir t.t. Kitų tipų kėbulai statomi ant specializuotų važiuoklių. Bortiniai kėbulai gali būti paprasti, su paaukštintais bortais, su lankais brezentiniam tentui užtempti ir t.t.
Platformą be bortų – turi automobiliai, skirti sunkiasvoriams ir negabaritiniams kroviniams vežti.
Savivarčiai kėbulai statomi ant automobilių, skirtų išverčiamiems ir biriems kroviniams vežti bei mechanizuotai iškrauti. Tokie automobiliai vadinami savivarčiais. Jie klasifikuojami pagal šiuos tris požymius:
1. Pagal iškrovimo principą skirstomi i tris grupes:
– su paverčiamais kėbulais – krovinys išverčiamas:
– su bunkeriniais kėbulais – krovinys iškraunamas nuožulniomis plokštumomis, kurias sudaro bortai arba dugnas;
– su priverstiniu išstūmimu – krovinys išstumiamas iš kėbulo sraigtu
ir pan. Labiausiai paplitęs pirmas variantas.
2. Pagal išvertimo būdą automobiliai būna:
– su priverstiniu išvertimu;
– su išvertimu krovinio jėgos pagalba.
Plačiausiai naudojami pirmieji – su hidrauliniu pakėlimo mechanizmu.
3. Pagal išvertimo kryptį:
– su išvertimu atgal;
– su išvertimu i vieną pusę;
– su išvertimu į bet kurią iš dviejų pusių;
– su išvertimu Į bet kurią iš trijų pusių;
– su kėbulo pakėlimu prieš išverčiant.
Cisternos naudojamos pilstomiems ir biriems dulkantiems kroviniams (miltai, cementas) vežti. Tai hermetiškos talpyklos, pagamintos iš anglinio arba nerūdijančio lakštinio plieno arba iš aliuminio lydinių. Cisternų, kuriomis vežami pilstomi kroviniai, viduje yra metalinės pertvaros, mažinančios hidraulinius smūgius, susidarančius staigiai stabdant mašiną. Cisternos būna elipsės ir trapecijos skerspjūvio, cilindro ir rutulio formos.
Furgonas – tai uždaras kėbulas, kurio viduje gali būti įrengimai įvairiems kroviniams vežti (duonos gaminiams, gataviems drabužiams, mėsai ir t.t.). Esti universalūs ir specializuoti furgonai, tinkantys tik tam tikros rūšies kroviniams vežti. Greitai gendantys kroviniai vežami furgonais refrižeratoriais.
Panelvežiai ir fermovežiai skirti stambių gabaritų, plokštėms ir fermoms vežti vertikalioje arba pasvirusioje padėtyje. Paprastai jie įrengiami ant puspriekabių, rečiau ant priekabų važiuoklės.
Įdomu ar visas priekabas būtina registruoti??? Vis nėra laiko pasigilinti…
visas, net ir savadarbes reikia registruoti, i Regitra pasiskambink, paaiškins. Dar preiti technikinę apžiūrą užsuk kad patikrintų ar atitinka standartus
aciu uz informacija, tikiuosi ji dar ne per sena
Jeigu nori registruoti savadarbe priekaba, reikes preati ekspertize ir tai gali kainuoti apie keturis simtus litu. O gal jau ir daugiau.